قرص‌های پیشگیری از بارداری باعث ریزش موها می‌شوند؟!

قرص‌های پیشگیری از بارداری باعث ریزش موها می‌شوند؟!

  • ۱۸ دی ۱۳۹۵

دکتر وانگ درباره این موضوع می‌گوید: «هورمون‌های جنسی تا حد زیادی بر سلامت موها تاثیر می‌گذارند. می‌توانیم این نکته مهم را با توجه به تغییرات دوران بارداری، پیش از بارداری و دوران یائسگی متوجه شویم.

سلامتیسم

دکتر وانگ درباره این موضوع می‌گوید: «هورمون‌های جنسی تا حد زیادی بر سلامت موها تاثیر می‌گذارند. می‌توانیم این نکته مهم را با توجه به تغییرات دوران بارداری، پیش از بارداری و دوران یائسگی متوجه شویم. بعضی از پروژسترون‌های مصنوعی دارای اثر مشابه با تستوسترون هستند و درنتیجه می‌توانند باعث ریزش موها شوند.

حتی آن دسته از روش‌های پیشگیری از بارداری که فقط برپایه پروژسترون طراحی شده‌اند نیز می‌توانند ریزش موها را تشدید کنند. البته قرص‌های ضدبارداری ترکیبی حاوی استروژن دارای اثر محافظتی بیشتری هستند، چون از موها در مقابل الگوی زنانه ریزش مو محافظت می‌کنند. اسپیرونولاکتون نیز که نوعی داروی ادرارآور است، می‌تواند برای مقابله با آکنه هورمونی و ریزش موی هورمونی موثر باشد، ‌اما استفاده از آن باید زود شروع شود.


به نظر دکتر کینگزلی، «درست است که استفاده از قرص‌های ضدبارداری می‌تواند اثرات منفی برای موها داشته باشد، اما این مساله تا حد زیادی به استعداد ژنتیکی شما بستگی دارد. قرص‌های ضدبارداری خوراکی می‌توانند به رشد بهتر موها کمک کنند، اما بعضی از آن‌ها نیز ریزش مو را تشدید می‌کنند، و این مساله به ویژگی‌های هر فرد بستگی دارد. اگر درباره این موضوع نگران هستید، پزشک متخصص زنان می‌تواند توصیه‌های خوبی را در این زمینه به شما ارائه بدهد».

مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود:


افزودن نظر

سه + هفت =
در همین زمینه بخوانید...

محبوب‌ ترین مطالب

جدیدترین مطالب