خطر حملات قلبی با مصرف ایبوپروفن؟

خطر حملات قلبی با مصرف ایبوپروفن؟

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بازدید: ۶۴ بار

بهتر است علاقمندان به مصرف داروهای مسکّن رایج مانند ایبوپروفن بدانند که شانس ابتلا به حملات قلبی با مصرف این گروه از داروها وجود دارد

سلامتیسم

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف داروهای مسکّن رایج (مانند ایبوپروفن) به‌طور منظم، می‌تواند خطر سکته‌های قلبی را افزایش بدهد. گزارشی از این مطالعه در BMJ منتشر شده است.

به‌گفته محققان، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) در دوز بالا با مشکلات قلبی مرتبط هستند.

محققان در این مطالعه، اطلاعات جامعی مربوط به مردم کانادا، فنلاند و بریتانیا را بررسی کردند که مجموعا شامل ۴۴۶ هزار نفر می‌شد و حدود ۶۱ هرار نفر از آنان نیز حمله قلبی را تجربه کرده بودند.

یافته‌های نهایی نشان دادند که بیشترین خطر مواجهه با حمله قلبی در ۳۰ روز اول استفاده از داروهای مسکّن است و این خطر با استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر می‌شود. با این‌حال، محققان می‌گویند که عوامل دیگر، ازجمله چاقی و سیگار کشیدن، هم می‌توانند در این افزایش خطر نقش داشته باشند.

دکتر مایک نپتون (از اعضای بنیاد قلب بریتانیا) می‌گوید: «این مطالعه گسترده به‌طرز نگران‌کننده‌ای رابطه حملات قلبی و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) را نشان می‌دهد. بنابراین، اگر استفاده از این داروها برای شما تجویز شده است، یا اگر خودتان بدون تجویز آن‌ها را خریداری کرده‌اید، باید از خطرات مصرف این داروها آگاه باشید و درباره داروی جایگزین با پزشک مشورت کنید».

افزودن نظر

ده - یک =
در همین زمینه بخوانید...

محبوب‌ ترین مطالب

جدیدترین مطالب